در بعضي كتابها استلقي يستلقي استلقاءً : بر پشت افتادن را بر وزن اِفتعلي يفتعلي افتعلاءً گرفته اند ، بناء بر آنكه از صورت چهاردهم باشد و رباعي مجردش سلقي يسلقي سلقلة : بر پشت افكندن است ، لكن اين گفتار خطا است زيرا در كلام عرب باب افتعلال نداريم ، بلكه اين فعل از باب استفعال است بلي :
سلقي يسلقي سلقلة : بر پشت افكندن ، ملحق به رباعي مجرد است و ثلاثي مجردش سلق يسلق سلقاً به همان معني مي باشد و منشأ اين خطا آن است كه در بعضي از كتب لغت مانند قاموس استلقي را مطاوع سلقي گرفته ، پس بيننده گمان كرده كه آن مزيد فيه سلقي است و تحقيق آن است كه استلقي از جنبه ماده مطاوع القي است چنانچه در باب استفعال گفته شد .